Tuesday 3 April 2007

Rock 'n' Roll Wolf



Cinemateket i Oslo viste en gammel barne-TV-klassiker denne tirsdagen: Med grimm og gru eller Ma-ma. Kjært barn har mange navn... På engelsk heter den Rock 'n' Roll Wolf. Ikke alle som husker tittelen, men det er i alle fall "den med ulven og geitekillingene"... De fleste som husker dette barndomsminnet, har sikkert nynnet på sangen:


Mommy's home
Now you can open the door
Don't be afraid now, not anymore

Mommy's home
I've brought for each one of you
Strawberries coated with honeydew
Only you and I can sing this song that no-one knows
Listen to each little word carefully
And before you all come running quickly to the door
Be sure the only one you open to is me

Mommy's home
Now you can open the door
Don't be afraid now, not anymore

3 comments:

Anonymous said...

Ja, haha! Husker den sykt godt! :D

Anonymous said...

Jeg husker denne filmen ganske godt faktisk:) SÅ den idag på tv'en;) på tide at den begynte å gå igjen:P
Men jeg lurte på en ting.. Jeg kan den sagnen *mom is home* men jeg prøver å finne den på gitar. Lurte på om du vet noe om hvor det kanskje er en mulighet å få tak i det?

Anonymous said...

Tenkte jeg kunne bidra litt her...
Satt og lette etter chords til denne sangen, og snubla over denne siden. Fant ingen chords så jeg måtte finne ut av de selv.

vers: A-E-F#m-C#m-F#m-C#m-E-A
Ref: D-A-Dm-C-E

Capo på første bandet. Let etter sangen på youtube og sett igang og jam.